Ποιος πληρώνει το τίμημα της αδράνειας;

 



Ποιος πληρώνει το τίμημα της αδράνειας;

*Ελένη Μανδαμαδιώτου, μέλος της Α’ βάθμιας σχολικής επιτροπής

Εδώ και σχεδόν μία δεκαετία τώρα, η ανάγκη να λειτουργήσουν νέες σχολικές μονάδες στο Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης είναι πασιφανές.  Ζήσαμε το "χάος" των τελευταίων χρόνων με τη δίχρονη προσχολική αγωγή λόγω των ελλείψεων σε σχολικές αίθουσες, με αποτέλεσμα να γεμίσει ο Δήμος παραρτήματα και λυόμενα εντός και εκτός των σχολικών μονάδων.  

 

Πλέον, θα πρέπει να αναρωτηθούμε πώς θα διαχειριστεί η Διοίκηση του Δήμου τα διάφορα θέματα που ήταν αναμενόμενα ότι θα προέκυπταν από την σχολική χρονιά 2021-22 κατόπιν της απόφασης να μετατραπεί σε Πειραματικό Σχολείο το 1ο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης, στις γνωστές δύο αίθουσες επί της οδού Λέλας Καραγιάννη:

 

-       Η εισαγωγή των παιδιών στα Πειραματικά σχολεία γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση, με δικαίωμα υποβολής αίτησης συμμετοχής ανεξάρτητα από τη διεύθυνση κατοικίας των γονέων/νηπίων και χωρίς γεωγραφικά όρια της σχολικής περιοχής του Πειραματικού Νηπιαγωγείου. Αυτό σημαίνει ότι φέτος μπορούν να φοιτήσουν στο συγκεκριμένο Πειραματικό Νηπιαγωγείο δημότες από οποιαδήποτε περιοχή εντός του Νομού Αττικής.  Εννοείται ότι, το να κληρωθείς σε Πειραματικό Σχολείο είναι θέμα τύχης. Υπάρχει, βέβαια, ο νόμος των πιθανοτήτων με πολλά ζητήματα προς προβληματισμό.

-       Γνωρίζουν οι δημότες για το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης και ποιες είναι οι διαφορές με τα γενικής παιδείας Νηπιαγωγεία; Δεν όφειλε η δημοτική Αρχή να προχωρήσει σε κάποια σχετική δημοσίευση προς ενημέρωση των δημοτών;   

-       Οι απολεσθείσες θέσεις εγγραφής θα πρέπει να καλυφθούν από τα υπόλοιπα τρία γενικής παιδείας Νηπιαγωγεία (2ο, 3ο, 4ο). Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας για να καλυφθούν τα τυχόν κενά που, χωρίς ουδεμία αμφιβολία, θα προκύψουν.

-       Αυτό σημαίνει ότι, είτε θα πρέπει επειγόντως η Διοίκηση του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης να προμηθευτεί και να εγκατασταθούν νέες αίθουσες διδασκαλίας λυόμενης προκατασκευής εντός ή εκτός των σχολείων, είτε να χρησιμοποιηθούν άλλες κενές αίθουσες που υπάρχουν σε άλλα κτίρια, όπως π.χ. στον πρώτο όροφο του 2ου Παιδικού Σταθμού της Πεύκης.

-       Προκαλεί εντύπωση που δεν δημοσιεύθηκε δημοσίως ουδεμία αντίρρηση ούτε καν παράπονο προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από τη Διοίκηση του Δήμου για την συγκεκριμένη απόφαση (ΚΥΑ 51614/Δ6/11-5-21 ΥΠ.Π.Θ.).

-       Είναι συνδεδεμένο το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης με κάποιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο προκειμένου να συνεχίσουν όσα παιδιά επιθυμούν στην επόμενη βαθμίδα, Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο (παρ. 6 άρθ.18 ν.4692/



20);

-       Εννοείται ότι φέτος άλλαξαν και τα γεωγραφικά όρια των Νηπιαγωγείων που παρέμειναν, δηλαδή, προστέθηκαν τα προηγούμενα όρια του 1ου Νηπιαγωγείου Λυκόβρυσης (γενικής παιδείας) στα εναπομείναντα Νηπιαγωγεία (2ο, 3ο, 4ο). 

-       Όμως, φαίνεται ότι άλλαξαν και άλλα όρια εγγραφής νηπίων, όπως του 5ου Νηπιαγωγείου Πεύκης, προκαλώντας «περαιτέρω προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του, αυξάνοντας τον αριθμό των εγγεγραμμένων νηπίων.

-       Ήδη την προηγούμενη σχολική χρονιά προέκυψαν αποστάσεις άνω των 1,2 χλμ. μεταξύ της κατοικίας μαθητών και του Νηπιαγωγείου εγγραφής. Σε τέτοιες περιπτώσεις, επιβάλλεται η ασφαλής μεταφορά των παιδιών μέσω της Περιφέρειας Αττικής.  Πρέπει να ενημερωθούν άμεσα οι γονείς, προκειμένου να ξεκινήσουν οι μεταφορές ορθά και εγκαίρως, χωρίς τις καθυστερήσεις της σχολικής χρονιάς 2021-2022. Για τα παιδιά με μεγάλες αποστάσεις, όμως, μικρότερες των 1,2 χιλιομέτρων τι θα γίνει, όταν οι γονείς εργάζονται και δεν έχουν υποστήριξη;

-       Αν του χρόνου μας ανακοινώσουν ότι θα μετατραπούν από ένα δημοτικό σχολείο στις δύο κοινότητες σε Πειραματικό Σχολείο κτλ, τι θα κάνει ο Δήμος; Εφιάλτης για όλους μας! Η αδράνεια και η αδιαφορία πληρώνεται τελικά ακριβά, όμως, ποιος τελικά πληρώνει το τίμημα; 

Μέχρι να παραδοθούν προς λειτουργία νέες σχολικές μονάδες και στις δύο κοινότητες του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης, θα συνεχίσουν να δημιουργούνται άπειρα προβλήματα σε οικογένειες και στα σχολεία της περιοχής, ενισχύοντας ανισότητες μεταξύ των παιδιών, καθώς δεν μπορούν να βρίσκονται όλα μαζί, όπως δικαιούνται, στην ίδια σχολική μονάδα, αλλά «από εδώ και εκεί»!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.