Ο Γιώργος Κοκκινάς για τον προϋπολογισμό 2020 του δήμου Λυκόβρυσης - Πεύκης: Προϋπολογισμός Φάντασμα

Ο Γιώργος Κοκκινάς, Κοινοτικός Σύμβουλος Λυκόβρυσης, μέλος της  παράταξης μας, με κείμενο του - παρεμβαίνει στη ψήφιση του προϋπολογισμού 2020 του δήμου Λυκόβρυσης - Πεύκης, χαρακτηρίζοντας ως "Προϋπολογισμό Φάντασμα"



Την Παρασκευή 31/01/2020 συζητήθηκε ο προϋπολογισμός του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης για το έτος 2020 και ψηφίστηκε από τους 15 στους 33 Δημοτικούς Συμβούλους. Όπως γίνεται σαφές η δημοτική αρχή δεν διαθέτει την δεδηλωμένη, καθώς δεν απολαύει της εμπιστοσύνης  του πενήντα συν ένα των δημοτικών συμβούλων, γεγονός που γεννά σοβαρά ζητήματα περί δημοκρατικής νομιμοποίησης. 

Η δημοτική αρχή καταφέρνει να αποκτά τη σχετική πλειοψηφία και όχι την απόλυτη, από το πρώτο συμβούλιο μέχρι και το τελευταίο, είτε λόγω της απουσίας Δημοτικών Συμβούλων της αντιπολίτευσης, είτε λόγω της επιλογής του «παρών», από παρατάξεις της αντιπολίτευσης, παίζοντας ουσιαστικά «κρυφτό» με τους θεσμούς και τους κανονισμούς. 

Επιπλέον, είναι απαράδεκτο ότι επί ένα ολόκληρο μήνα για το 2020 ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης δεν διέθετε προϋπολογισμό,  ενώ είναι επίσης απαράδεκτο το γεγονός ότι κανένας Δημοτικός Σύμβουλος της δημοτικής αρχής δεν έλαβε το λόγο για να τεκμηριώσει την δημοσιονομική ορθότητα του προϋπολογισμού για το 2020. 

Αυτό αποτυπώνει πλήρως την πολιτική ένδεια των αιρετών μελών και όχι μόνο, καθώς η παρουσία τους στην αυτοδιοίκηση εξαντλείται στις δημόσιες σχέσεις, στις φωτογραφίες στα social media και στον φθηνό παραγοντισμό, άνευ ουσίας. 

Στην ουσία, σχετικά με τον προϋπολογισμό του 2020, μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι είναι ένας προϋπολογισμός φάντασμα, καθώς δεν καλύπτει καμία ουσιαστική ανάγκη της τοπικής κοινωνίας, έχει συνταχθεί στο πόδι και είναι δεδομένο ότι θα τροποποιηθεί πολλές φορές. Με αυτά τα δεδομένα είναι άνευ ουσίας να γίνει συζήτηση για το θεσμό του «συμμετοχικού προϋπολογισμού» ή του «κοινωνικού προϋπολογισμού», την επισκόπηση δαπανών και δραστηριοτήτων του Δήμου και των εποπτευόμενων αυτού φορέων, τον πιλοτικό σχεδιασμό προϋπολογισμού επιδόσεων και την ανάπτυξη κύριων δεικτών επίδοσης που προεκλογικά η δημοτική παράταξη «δήμος μπροστά +» είχε προτείνει. 

Πιο συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του 2020 έχει συνταχθεί με στοιχεία 31/07/2019 και όχι 31/12/2019, με αποτέλεσμα να έχει γιγαντιαίες αποκλίσεις από την πραγματικότητα. Χαρακτηριστικά, ενώ στην εισήγηση του προϋπολογισμού έχουν εγγραφεί ταμειακά διαθέσιμα 4,6 εκ. ευρώ, στην πραγματικότητα στις 31/12 τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 4,1 εκ. ευρώ, δηλαδή υπάρχει απόκλιση 500.000 € του προϋπολογισμού του 2020 που κατέθεσε η δημοτική αρχή με την πραγματικότητα. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι στην πρώτη τροποποίηση του προϋπολογισμού η δημοτική αρχή θα προβεί σε μειώσεις δαπανών ύψους τουλάχιστον 500.000 €, για να έχει ένα ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα. 

Επιπροσθέτως, στον κωδικό 7, που είναι οι επενδύσεις, έχουν εγγραφεί έργα, χωρίς να υπάρχει καμία μελέτη και προγραμματισμός, ώστε  να ολοκληρωθούν, μόνο και μόνο για να καλυφθούν οι κωδικοί, όπως η μελέτη για το Σύστημα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ύψους 65.000 €, που η δημοτική αρχή επιμόνως δεν εκτελεί. Από την άλλη πλευρά σε πολύ σημαντικούς κωδικούς, όπως είναι οι απαλλοτριώσεις δεν υπάρχει καμία πραγματική δημοσιονομική δέσμευση, με αποτέλεσμα ο Δήμος να μένει πίσω δεκαετίες. Είναι σαφές ότι οι απαλλοτριώσεις με χαρακτηριστική την περίπτωση «Πουρνάρα», πρέπει να προχωρήσουν άμεσα, ενώ υπάρχει και χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, που η δημοτική αρχή αφήνει αναξιοποίητη.

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, κανένα από τα έργα που είναι πάγιο αίτημα των δύο τοπικών κοινοτήτων, όπως η ανάπλαση του Κέντρου Πόλης της Λυκόβρυσης και η ανάπλαση του Πνευματικού Κέντρου της Λυκόβρυσης, δεν εγγράφτηκε καμία πίστωση. 

Μπορούν να γραφτούν πολλά για τις ουσιαστικές αποκλίσεις του προϋπολογισμού, τόσο στο σκέλος των εσόδων, όσων και στο σκέλος των δαπανών, όπως η θέση του Παρατηρητήριου ΟΤΑ για την αδυναμία είσπραξης εσόδων ύψους 100.000 € από το ΠΕΑΠ, με αναγκαστική μείωση εσόδων και δαπανών κατά 100.000 €, ή το γεγονός ότι στον κωδικό 2119.0001 «Τακτικά έσοδα από μισθώματα» η δημοτική αρχή είχε βεβαιώσει έσοδα 60.834 € για το 2019 και δεν είχε εισπράξει ούτε ένα ευρώ, ή την δαπάνη ύψους 6.000 € για κινητά τηλέφωνα αντιδημάρχων, ή τις 50.000 € που είναι το κόστος των συνεργατών του δημάρχου, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας χορηγήθηκαν. Όμως, το πλέον απαράδεκτο γεγονός είναι ότι η δημοτική αρχή και προσωπικά ο δήμαρχος δε σέβονται τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. 

Το πιο σημαντικό είναι ότι ο δήμαρχος δεν σέβεται το Δημοτικό Συμβούλιο και τους πολίτες, όχι μόνο διότι απουσιάζει επιδεικτικά από τις συνεδριάσεις, αλλά διότι κατά την προηγούμενη δημοτική περίοδο δεν σεβάστηκε και δεν εκτέλεσε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων για την προστασία του ρέματος της Πύρνας, όπως επίσης δε σεβάστηκε και δεν εκτέλεσε την Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την λήψη μέτρων για την προστασία των κατοίκων της Λυκόβρυσης πλησίον της περιοχής του καφεκοπτείου. 

Στον προϋπολογισμό του 2020, ο δήμαρχος και όσοι ψήφισαν τον προϋπολογισμό δεν σεβάστηκαν την Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την ήπια παρέμβαση – ανάπλαση της Πλατείας Πέρου, που αποτελεί διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Πεύκης.

Ως εκ τούτου, γίνεται σαφές ότι ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε από τη δημοτική αρχή, δεν έλαβε υπόψη του καμία από τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της Λυκόβρυσης και της Πεύκης, ενώ έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο ότι η δημοτική αρχή έχει μετατρέψει το λειτούργημα σε αγγαρεία. 

Συνεπώς κρίνεται άμεση και αναγκαία η ανανέωση του ανθρώπινου κεφαλαίου, με όσους έχουν πραγματική διάθεση προσφοράς, γνώσεις, συνεργατικότητα και όραμα για την γειτονιά τους και την πόλη μας.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.